Aju areng TM-i kaudu suurema kooskõla suunas


Aju-uuringutega on avastatud, et transtsendentaalne meditatsioon arendab aju ulatuses, mida seni ei ole peetud võimalikuks. TM-i regulaarse kasutamisega paraneb ajutegevus korrastatuse, terviklikkuse ja koherentsuse tavaliselt madalalt tasandilt nende omaduste kõrgematele astmetele.

Alljärgnevad diagrammid on saadud aju elektrilise aktiivsuse, nn "ajulainete" ehk elektroentsefalogrammi (EEG), arvutianalüüsiga. Mida rohkem on valgeid "laineid", seda suurem on koherentsus.


Algaja mediteerija (tegelikult esimesel mediteerimispäeval) EEG-seansi ajal istus uuritav algul suletud silmadega ja alustas seejärel TM-ga. Koherentsus ilmnes ainult mediteerimise ajal ja ainult alfasagedusel (10 Hz), vaadake diagrammi ülal vasakul. Edasijõudnud mediteerija puhul ilmnes koherentsus ka avatud silmade korral ja suurenes, kui silmad suleti, saavutades suurima ulatuse mediteerimise ajal. Samuti ilmnes koherentsus kõikide põhiliste EEG sageduste korral, vaadake diagrammi ülal paremal [1].

Aju pikisuunalised uuringud on kinnitanud, et EEG-koherentsus kasvab aja jooksul nii TM-i tehes kui tegevuses olles. Näiteks mõõtis Fred Travis MUM-is EEG-koherentsust tavalise arvutitöö ajal. Ta tegi mõõtmisi pärast seda, kui õpilastele oli õpetatud TM-i, igas kuus ühe aasta jooksul. Ta leidis, et TM-i kasutavatel õpilastel kasvas EEG-koherentsus tegevuse olles kogu aasta jooksul.

EEG-koherentsus peegeldab ajutegevuse koordineeritust. EEG-koherentsus on suhteseoses loovusega, IQ-ga ja tervisega (neurootilisuse madal tase)[2]. Tavaliselt võib ajus jälgida madalat ja sporaadilist EEG-koherentsust.


Kommentaar

Ajutegevuse integreerituse suurenemine

Kui äsja TM-i õppinutel ilmneb märkimisväärne EEG-koherentsus ainult TM-i ajal, siis pärast mõnenädalast või mõnekuist praktikat võib seda jälgida üha suuremas ulatuses ka väljaspool TM-i. Aju pikisuunalised uuringud osutavad koherentsuse kumuleeruvale arengule ka tegevuse ajal. Lõpuks stabiliseerub see tegevuses koos transtsendentse teadvuse teiste tunnustega[3]. See on nii isegi une ajal [4].

See tähendab, et koherentse toimimise korduv kogemus TM-i ajal niiöelda "treenib" aju töötama kogu aeg üha koherentsemalt. Koherentsuse levik EEG erinevatesse sagedustesse näitab aju mitmekülgset arengut. Selle põhjuseks on, et erinevad EEG sagedused vastavad ajutegevuse erinevatele aspektidele. Koherentsuse kasv eesajus avaldub seda enam, mida edasijõudnum on mediteerija [3]. Aju uuring näitab, et TM-i läbi areneb kasvav eesaju dominants samal korral kui madalamad ajukeskused mõjutavad käitumist üha vähem. Eesaju dominants on seotud intelligentusega, loovusega, tasakaalutusega, hea keskendusvõimega, empaatiaga ja kõrgete eetiliste põhimõtetega. Teised uuringud kinnitavad nende omaduste kasvu TM-i kasutajate hulgas.

Need avastused kinnitavad Veeda ammuseid väiteid, et transtsendentse teadvuse regulaarne kogemine arendab aju võimet säilitada seda teadvuseseisundit nii päeval kui öösel. Vastavalt veedapärimusele, kust pärineb TM tehnika, on alatine transtsendentne teadvus valgustatuse ehk teadvuse kõrgemate seisundite proovitempel.


Valgustatuse objektiivne tõendus

Travis ja teised uurijad teatasid hiljaaegu uutest tõenditest, mis objektiivselt kinnitavad valgustatud inimese ajutegevuse ainukordsust [7]. Nad leidsid, et valgustatuse kriteeriumitele (sealhulgas teadlikkuse säilumine une kõikides seisundites) vastavad TM-i kasutajad reageerivad valitud olukordades ainukordselt. Kui valgustumata inimestel on aju kogu aeg enam-vähem ergastatud, siis valgustatud inimeste aju on väheergastatud hetkeni, mil tuleb vastu võtta otsus. Seejärel pöördub see vähese ergastatuse seisundisse tagasi.

See käib kaasas püsiva ja kõigutamatu sisemise rahu subjektiivse kogemusega isegi välispidises dünaamilises tegevuses. Iidse Veeda käsikirjade kohaselt on see valgustatuse teine proovitempel. Uurimuse populaarset kokkuvõtet saab lugeda (inglise keeles) "Pioneering Study Quantifies Brain Wave Patterns During Higher Human Functioning"

Ajuuuringud on seega avanud ajutegevuse põhjaliku ümberkorraldumise korrapära, integreerituse, püsivuse ja paindlikkuse suurenemise suunas. See kinnitab, et valgustatus on objektiivselt tõestatav seisund.

Valgustatus ei pea olema haruldane

Seni arvati, et valgustatus on harukordne seisund, milleni võivad suurte raskustega jõuda vaid üksikud püüdlejad. TM-liikumise rajaja Maharishi Mahesh Yogi on väitnud, et see seisukoht ei ole õigustatud. Ta kinnitas, et valgustatuse harukordsus oli veedateadmise kaotsiminekust põhjustatud mitteefektiivsete meditatsioonitehnikate tulemus. Ta selgitas, et tema transtsendentaalse meditatsiooni tehnika tähistab selle iidse teadmise taastamist. Maharishi järgi võib valgustatus selle tehnikaga, mis annab efektiivselt transtsendentse teadvuse kogemuse, muutuda üldlevinuks. Tema arvamust toetavad nüüd TM-i kasutajatel valgustatuse kasvavat arengut näitavad objektiivsed neurofüsioloogilised tõendid, sealhulgas selle seisundi püsivalt saavutanute kasvav hulk.

Areng ei sõltu east

Ajutegevuse arengut näitab samuti intelligentsuse jätkuv kasv peale varast teismeliseiga, kus see tavaliselt peatub [5]. Suurenevat intelligentsust täheldati isegi väga vanadel inimestel keskmise eaga 81 eluaastat. Tavaliselt hakkab intelligentsus kõrges eas langema [6].

Need on revolutsioonilised avastused. Ajuteadlased on seni arvanud, et aju areng peatub teismeliseeas. Siin kirjeldatud uuring näitab, et tegelikult võib aju transtsendentse teadvuse kogemise kaudu areneda igas vanuses. Avastused on revolutsioonilised ka seetõttu, et neurofüsioloogia nii põhjalikku ümberkujunemist koherentsuse ja integreerituse madalalt tasandilt kõrgele tasandile ei peetud seni võimalikuks.

Koherentsuse ainukordne areng

Üle kogu aju levivat kõrget koherentsust ei ole teiste tehnikate korral registreeritud, samuti ei ole ajulainete kasvavat koherentsust registreeritud TM-iga mittetegelejate hulgas. Need omadused tekivad transtsendentse teadvuse ainukordse seisundi tõttu, mis erineb suuresti sügavast lõdvestusest ja mõnda aktiivset meeletegevust (kujustamine, mantra kordamine, keskendumine mõnele objektile jne) sisaldavatest meditatsioonidest.

Transtsendentse teadvuseni võib jõuda vaid siis, kui igasugune meeletegevus on täielikult lakanud, täieliku tasakaalu seisundis. Iga mõttevälgatus ja isegi vähim keskendumine viib teadvuse kohe sellest seisundist ära.

Kokkuvõte

Ajuuuringud on näidanud, et TM-i regulaarse kasutamisega kujuneb närvisüsteem põhjalikult ümber suureneva korrapära, kooskõlastatuse, terviklikkuse, paindlikkuse ja püsivuse suunas.

Selle põhjuseks on transtsendentne ehk puhas teadvus, mis on EEG kõrge koherentsusega iseloomustatav ainukordne teadvuse neljas seisund.

Areng tipneb valgustatusega, mida iseloomustab koherentsuse tegevusest sõltumatu kõrge tasand.

Kuna TM erineb suuresti teistest tehnikatest, ei ole teaduslikku alust oletada, et need tulemused kehtivad ka teiste meetodite puhul. Vaadake ka "Ajuurimne näitab et meditastioonid erinevad..."


Sama tekst inglis keeles: Integrated Brain Development through TM.

Täiendavaks infoks inglis keeles, vaadake: Healthy Brain. (pdf - fail).


References

[1]

  • Levine, P. Proceedings of the San Diego Biomedical Symposium sid 15 pp, 1976;

  • Orme-Johnson, DW. Electroenceph Clin Neurophysiol 43:581-582, 1977,

  • Dillbeck MC, Bronson EC, International Journal of Neuroscience 14:147-151, 1981;

  • Nidich R et al, Scientific Research on the Transcendental Meditation Program, Collected Papers vol 4, Vlodrop, Holland, MVU Press, 1989, 2273-2277;

  • Travis, F. T. Eyes open and TM EEG patterns after one and eight years of TM practice. Psychophysiology 28(3a): S58, (Abstract), 1991;

  • Travis, F. Autonomic and EEG patterns distinguish transcending from other experiences during Transcendental Meditation practice. International journal of psychophysiology 42(1), 1-9, 2001;

  • Travis, F., & Pearson, C. Pure consciousness: distinct phenomenological and physiological correlates of "consciousness itself". The International journal of neuroscience, 100(1-4), 2000;

[2]

  • Orme-Johnson DW, and Haynes CT. EEG phase coherence, pure consciousness, creativity, and TM-Sidhi experiences. International Journal of Neuroscience 13: 211-217, 1981.

  • Dillbeck MC, Orme-Johnson DW, Wallace RK. Frontal EEG coherence, H-reflex recovery, concept learning, and the TM-Sidhi program. International Journal of Neuroscience 15: 151-157, 1981. See "Optimization of brain functioning", at http://www.mum.edu/tm_research/tm_charts/2MentA.html.

[3] Travis FT, Tecce J, Arenander A, Wallace RK, "Frontal Cortical Measures that Characterize the Integration of Transcendental and Waking States". Biological Psychology 61: 293-319, 2002. Abstract.

[4] Mason L.I. et al "Electrophysiological correlates of consciousness during sleep in long-term practitioners of Transcendental Meditation" Sleep, 20:102-10, 1997.

[5]

  • a) Tjoa, A. Some evidence that the Transcendental Meditation program increases intelligence and reduces neuroticism as measured by psychological tests. G.I.T.P., Amsterdam, The Netherlands, 1972 i Scientific Research on the Transcendental Meditation Program, Collected Papers vol 1, paper 54. Livingston Manor NY, MERU Press, 1977.

  • b) Tjoa A, Gedrag: Tijdshrijft voor Psychologie 3:167-182, 1975.

  • c) Cranson, R. W. et al Transcendental Meditation and improved performance on intelligencerelated measures: A longitudinal study. Personality and Individual Differences 12(10): 1105-1116, 1991

  • d) Throll, D. A., and Throll, L. A. The effect of a three-month residence course upon the personalities of experienced meditators. Victoria University, Wellington, New Zealand, 1977, i Scientific research on Maharishi's Transcendental Meditation and TM-Sidhi program: Collected papers, vol. 2, paper 150. Vlodrop, the Netherlands: MVU Press 1989.

  • e) Jedrczak, A. The TM-Sidhi program and age-related psychological variables. Department of Psychology, MERU Research Institute, Mentmore, Buckinghamshire, England, 1982. Scientific research on Maharishi's Transcendental Meditation and TM-Sidhi program: Collected papers, vol. 3, paper 258. Vlodrop, the Netherlands: MVU Press 1989.

  • f) Aron, A.; Orme-Johnson, D. W.; and Brubaker, P. The Transcendental Meditation program in the college curriculum: A 4-year longitudinal study of effects on cognitive and affective functioning. College Student Journal 15(2): 140-146, 1981.

  • h) Dillbeck, M. C.; Assimakis, P. D.; Raimondi, D.; Orme-Johnson, D. W.; And Rowe, R. Longitudinal effects of the Transcendental Meditation and TM-Sidhi program on cognitive ability and cognitive style. Perceptual and Motor Skills 62: 731-738, 1986.

  • i) Cranson, R. Increased general intelligence through the Transcendental Meditation and TM-Sidhi program. Abstract of a paper presented at the Annual Meeting of the American Psychological Association, New Orleans, August 1989. Scientific research on Maharishi's Transcendental Meditation and TM-Sidhi program: Collected papers, vol. 4, paper 390. Vlodrop, the Netherlands: MVU Press 1989.

  • j) Jedrczak, A.; Beresford, M.; And Clements, G. The TM-Sidhi program, pure consciousness, creativity and intelligence. The Journal of Creative Behavior 19(4): 270-275, 1985.

  • k) Jedrczak, A.; Toomey, M.; And Clements, G. The TM-Sidhi programme, age, and brief test of perceptual-motor speed and nonverbal intelligence. Journal of Clinical Psychology 42: 161-164, 1986.

  • l) Cranson, R. W. et al. Transcendental Meditation and improved performance on intelligence-related measures: A longitudinal study. Personality and Individual Differences 12(10): 1105-1116, 1991.

  • m) So Kam-Tim. Testing and Improving Intelligence and Creativity in the Chinese Culture with Maharishi's Vedic Psychology: Toward a Holistic Universal Assessment. Doctoral Dissertation, Department of Psychology, Maharishi International University, 1995. Scientific research on Maharishi's Transcendental Meditation and TM-Sidhi program: Collected papers, vol. 4, paper 465. Vlodrop, the Netherlands: MVU Press 1989.

[6] Alexander CN, Langer RI, Newman HM et al Enhancing longevity, the Transcendental Meditation Program, Mindfulness and Longevity. Proceedings from Sixth Annual Conference of the National Council on the Aging April 1986.

[7] Travis, F., Tecce, J.J., & Guttman, J. Cortical plasticity, contingent negative variation, and transcendent experiences during practice of the Transcendental Meditation technique. Biological psychology, 55(1), 41-55, 2000;