Ulatuslikud kogemused koolidest näitavad, et Teadvusel Põhinev Haridus, milles Transtsendentaalne Meditatsioon (TM) on põhiline meetod, soodustab oluliselt kooliõpilase arengut nii inimesena kui õpilasena.
Vägivald, kiusamine ja keskendushäired vähenevad suurel määral, mida objektiivselt kinnitavad kaks auhinda mida anti märkamisväärse positiivse muutuse tõttu.
Õppetulemused paranevad samuti märkamisväärselt.
Uuringud näitavad kasvavat vastupanu stressile, mille tõttu kaovad stressiga seotud agressiivsus ja rahutus.
Ajutegevus areneb kasvava kooskõla ja korrastatut tööviisi suunas. See seostub parema intelligentsuse, loovuse, sõbralikkuse, kõrgema eetika, emotsionaalse tasakaalu ning eneseteostumise arenguga.
Senini on kolm riiki ametlikult viinud TM-i kõikidesse koolidesse, ulatusliku positiivse kogemuse tõttu koolides kus seda on rakendatud (üle 200.000 õpilasi).
Viimane uudis
Maharishi Instituut võitis auhinna haridusjuhtide globaalsel tippkohtumisel
Globaalsel haridusjuhtide tippkohtumisel Bahrainis 2010 a. oktoobris võitis Maharishi Instituut Johannesburigis "parima seemiku auhinda" (Best Seedling Award) suure häälte enamusega.
"Auhind tunnustab uusi hariduse mudeleid, millel on potentsiaal parandamaks hariduse tulemusi innovatiivse, skaleeritava ja replikeeritava äri mudeli abil, mis on võimeline töötama erilistes riikides ja rajoonides."
Transtsendentaalne Meditatsioon mängib instituudis keskset rolli tudengite kõigekülgseks arenemiseks.
Koolides erinevates kultuurides ja maailmaosades, kus rakendatakse Transtsendentaalset Meditatsiooni on vägivald ja kiusamine kadunud. Tahame eriti nimetada paar kooli, kes on auhinnatud selle eest, kuna auhindamine on objektiivne olulise muutuse kinnitus.
Varem rahutu kool Iisraelis sai riikliku haridusameti auhinda
Daiburia keskkool Israelis, kus praktiseeritakse TM-i, on saanud auhinda israeli riikliku haridusameti käest eduka rahu loomise eest endiselt väga vägivallases koolis ning kooli muutmise eest israeli tipptasemele õppesaavutuste suhtes.
Varem rahutu kool Kalifornias muutus rahulikuks TM-i abil
Koli direktorit Jime Dierke valiti "2007 a. parimaks põhikooli direktoriks" USA-s. Põhjus oli et ulatuslik vägivald tema koolis vähenes suurel määral ning õpetulemused paranesid olulisel määral. Direktor ütleb, et TM oli muutuse põhjus.
Kuulus filmilavastaja David Lynch on asutanud fondi kooliõpilastele TM-i õpetamise toetamiseks, mis on rahastanud ka mitmeid Põhja- ja Lõuna-Ameerika koolide projekte.
Põhjus Lynchi suure panusele on et ta on oma enda silmadega korduvalt näinud kuidas rahutud ja vägivallased koolid muutuvad positiivselt (mida ka kaks ülal nimetatud auhinnad kinnitavad). Allpool on lühike audio milles Lynch räägib just ülalnimetatud Kalifornia kooli muutuse kohta. [Opera brauseris on vaja klikkida 2-3 korda noole peale allpool]:
Link David Lynchi Fondi leheküljele informatiivsete videodega TM-i tulemuste kohta koolides: "Schools."
Oluline õppetaseme ja koolisaavutuste paranemine
TM ei lahenda ainult ditsipliini ja vägivalla probleemid, vaid annab märkamisväärseid tulemusi ka koolides, kus on põhiliselt hea olukord. Allpool esitame mõned näited.
Maharishi kool Fairifieldis, USA-s
Pildid TM-i koolist, Fairifield Iowa
USA-s Iowas on kool, mis rakendab teadvuse arengul põhinevat haridust,
tegutsenud 20 aastat ("Maharishi School, Fairfield, Iowa"). Kooli tulemused on erakordsed. Näiteks:
Klassid on pidevalt tipp 1% seas USA riiklikes oskustaseme testides.
Korduvad võidud
rahvusvahelistes, riiklikes ja osariiklikes võistlustes matemaatika,
loodusteaduse, kunsti, teatri, fotograafia, poeesia, ja kirjanduse alal.
Rohkem
finaliste võistlustes, mis nõuavad loovat probleemilahendusvõimet, kui
ühelgi teisel koolil maailmas. Vaadake ka "Maharishi kool taas
maailmameister" allpool.
Spordis suur edu. Näiteks 17 võitu osariigi esivõistlustel tennises viimase 15 aasta jooksul.
Allikas: Raamat "A Record of Excellence", klikkige pildil paremal.
Siiski, Maharishi koolid ei ole eliitkoolid. Vanemad vastavad
elustandardilt elanikkonna keskmisele tasemele. Enne, kui õpilased
alustavad õppimist Maharishi koolis, on neil tavaliselt keskmised
hinded. Aga aasta või paari jooksul tõusevad nende hinded kõrgtasemele.
Maharishi kool taas maailmameister (2007)
Maharishi Iowa kooli (MSAE) õpilaste meeskond võitis taas
rahvusvahelise võitluse "Destination
Imagination", milles tuleb etteantud materjalidega lahendada teatud
keeruline ülesanne. Seekord
tuli ehitada töötav arvuti ainult vasktraatide
ja naelte abil. MSAE meeksond võitis ka
"Renaissance" auhinna, mida antakse harva
erakordse loovuse tähistamiseks.
See võit
kinnitas taas MSAE juhtivat positsiooni selle
võistluse ajaloos, milles MSAE meeskonnad on
võitnud või jõudnud 10 parema sekka võrreldamatult
tihedamini kui üksi teine kool maailmas.
Kommentaar
Maharishi kooli edu "Destination Imagination-is" näitab,
et teadvusel põhinev haridus arendab võimet loovalt ja arukalt
rakendada oma kooliteadmisi praktikas. See tähtis hariduse aspekt ei
tulene automaatselt teadmiste omandamisest, vaid nõuab teadvuse
igakülgset arengut, nii nagu see toimub Maharishi koolides.
Skelmersdalis, Inglismaal on Maharishi kool tegutsenud alates 1986. Nagu Fairfieldi koolil, on ka sellel koolil olnud erakordselt head saavutused. Oleme uueti saanud video sellest koolist.
Tudengite kogemused TM-ist
Mõned näited intervjuude seas, mida tehti seoses uurimisega USA ülikoolis "American University" Washingtonis.
"...Ma
reageerin stressile nüüd teisiti. Võin nüüd olukordadest tagasi
tõmbuda, olla rahulikum ja reageerida tõhusamalt ning loomingulisemalt.
Kõik on parem - keha tunneb end paremini, uni on parem." Tasha Daniels
"Mu
TM praktika võimaldab mul olla rahulikum. Samal ajal lubab see mul enam
keskenduda ja kiiremini reageerida - jääda puhkavalt erksaks, mis
võimaldab efektiivsemalt kohaneda töö ja kooli vajadustega. See
võimaldab mul olla ka suhetes teistega enesekindlam, kaalutlevam ja
hoolivam. "
Quintin Jose Pastrana
"Kujutlege kooli, kus pole lukkusid või kus teadetetahvlil ripub
viis dollarit sedeliga, millega palutakse omanikul see sealt kaasa
võtta... Õpetajad räägivad, et õpilastel on pärast koolitööd rohkem
energiat kui enne seda... Lapsevanemad teatavad, et lapsed on reedeti
rahulolematud, kuna nädalalõppudel õppetunde ei toimu."
Allikas: A record of excellence, Introduction.
Siiski, Maharishi koolis ei rõhutata eetikareegleid. Kogemused on näidanud ja
teaduslikud uurimused kinnitanud, et TM arendab spontaanselt eetilist käitumist.
Tõeline kõrgeetiline käitumine ei põhine reeglite teadmisel, vaid kaastundlikul ja armastaval hoiakul teiste vastu.
See areneb kasvava eneseteostumisega, mis omakorda areneb TM-i praktikat
kasutades, vaadake ka "Inimlike väärtuste areng kooli õpilaste juuures"
Keskendushäirete ja rahutuse (ADHD)paranemise kohta
Kogemused ja uuringud näitavad, et TM parandab keskendushäireid ja rahutust märkamisväärselt kiirelt
Dr Suurküla on teinud eestikeelse ülevaate tähtsamate uuringute kohta, vaadake "Transtsendentaalne meditatsioon- ajutegevuse optimeerimine ainulaadse teadvuse neljanda seisundi kaudu".
Väljavõtte:
"Uurimused näitavad, et TM kutsub esile sügavat loomulikut rahu seisundit, transtsendentaalset teadvust, mida iseloomustab sügav puhkus ja neurofüsioloogia terviklik toimimine. Selle seisundi korduv kogemine kinnistab aju kasvavalt tervikliku ja koherentse tegevuse.
Allpool leiate kooliharidust käsitlevate teaduslike allikate ülevaatliku nimekirja (inglise keeles). Jälgides linke, leiate viited. Vaadake ka "Research", kus leiate valitud kokkuvõtteid.
Viimastel aastatel on palju toimunud. Kolm riiki on TM-i viinud koolidesse, ja ka teisiti on TM-i ametlikult tunnustusatut.
TM võetakse kasutusele Ameerika koolides
Põhja-ja Lõuna-Ameerikas on TM-i mõju kooliõpilastele äratanud viimastel aastatel suurt tähelepanu meedias ja mitmed koolid on otsustanud kasutada TM-i. TM-i õpetamist koolides toetavad suuremad USA fondid General Motors, Daimler-Benz, Chrysler ja Kellog Foundation.
Eriti suured grupid on loodud Peruus, Boliivias, Brasiilias, Ekvadoris, Trinidadis, Paraguays, Venetsueelas, Kolumbias ja Tšiilis, kuid huvi on kasvamas ja sellega tegeldakse igas Ladina-Ameerika riigis. Pildil meditatsioon Brasiilia koolis. Ventsueelas on hiljuti ülikool 40.000 üliõpilastega võtnud TM-i õpetajad tööle TM-i õpetamiseks kõikide nende õpilastele. Vaadake ka piltide galerii mõnedest Lõuna-Ameerika koolidest.
Uudis 1: Kolm riiki viivad TM-i koolidesse
Positiivsete kogemuste tõttu otsustasid 2010 algusel kolm riiki viia TM-i kõikidesse koolidesse: Ekvador, Guatemala ja Paraguay.
Uudis 2: Miljon õpivad TM-i Rio de Janeiro koolides
Koostöös David Lynch Foundationiga viib Rio de Janeiro nüüd TM-i kõikidesse linna koolidesse, kokku miljoni õpilastega. Vaadake AFP video.
Hiinas on kooliharidusel kõrge prioriteet (valitsuse prioriteetidest hulgas kolme tähtsama seas). Soovitakse arendada oma kooliõpilastes optimaalset õppimisvõimet ja ka eetikat. Hiinas, kus tuntakse kõiki olemasolevaid tehnikaid, on leitud, et Maharishi transtsendentaalne meditatsioon on eriti väärtuslik, kuna se arendab õpilast mitmekülgselt, sealhulgas ka inimesena. Pilt üleval konverenstist mida Hiina haridusministeerium korraladas koostöös Mahaharisihi ülikooliga Hiina koolijuhtide ja õpetajate jaoks. Sellel oli 500 osavõtjaid. Korraldati selliseid konverentsi mitmes kohas Hiinas.
Pilt allpool näitab Hiina kooli õpilased koos Ashley Deans-iga, Maharishi Fairfieldi kooli direktor.
Eriti arvestati sellega, et Maharishi Kooli õpilaste erakordsed
saavutused tõendavad tegelikus elus, et TM arendab ajutegevust olulisel
määral.
Viiakse sisse samm-sammult, alustades piiratud projektidega (on ka vaja kõigepealt välja õppetada TM-i õpetajaid suures arvus). Senini on 4000 õpilased õpinud TM-i.
Lisa 21 mail 2010
Hiljuti käis Hiina delegatsioon Maharishi koolis USA-s ja sõlmis koostöölepingu. Delegatsioon oli eriti imponeeritud Maharishi kooli edukusest. Allpool vasakul sõlmib delegatsiooni juht härra Zang Yunwu lepingut. Paremal külastatakse Maharishi kooli klassi.
Koolijuhtide kogemused
On üldine kogemus, et kui õpilased hakkavad harrastama TM-i,
rahunevad nad kiiresti, keskenduvad paremini ja suhtlevad
positiivsemalt omavahel ja ka õpetajatega. Koolides, kus harrastatakse
TM-i, on vägivald haruldane ja õppetulemused riiklikul
tipptasemel.Tsitaat:
"Minu kogemused õpetajate ja õpilastega, kes kasutavad TM-i, näitavad, et see vabastab stressi ning teeb õpetamise ja õppimise palju kergemaks… TM ja teadvusel põhinev haridusprogramm muudavad meie koolid palju paremaks ning vähendavad sügavat stressi, mis soodustab koolivägivalda ja üldse igasugust vägivalda ja terrorismi maailmas".
Dr. George Rutherford
Keskkooli rektor üle 25 aasta, Washington, D.C. ja Maryland, USA
Allpool video tema kogemuste kohta endisest rahutust koolist, kus on kasutatud TM-i üle kümne aasta.
Video mitmete USA koolijuhtide kogemuste kohtaleiate siin.
Dr. Ashley Deans, kes on 20 aastat juhtinud ülalnimetatud
erakordselt edukat Maharishi kooli, leiab, et tänapäevane haridus
kannatab suuresti seetõttu, et õpilased pannakse stressi alla ja ei
tehta midagi õpilaste täiusliku arengu heaks inimestena::
"Nüüdisaegset
haridussüsteemi halvab saatuslik viga. Hulk aju tippuurijaid on
teatanud, et selle asemel, et arendada lapsi täielikult elus edu
saavutama, kahjustab nüüdisaegne haridus tegelikult laste aju...
Lahenduseks on transtsendentaalse meditatsiooni (TM) tehnika ja
teadvusel põhinev haridus, et äratada õpilase aju täielikule loovale
toimimisvõimelisusele."
Ulatuslikud uuringud ja kogemused rohkem kui 200-st
Maharishi koolist kinnitavad, et teadvusel põhinev haridus tagab õpilaste
täiusliku arengu ja annab mitte ainult teadmise, vaid ka erakordse
võime seda loovalt ja intelligentselt rakendada.
Sellepärast saab kindlasti ennustada, et TM-i sisseviimine Eesti koolidesse
lahendaks olemasolevad suured stressi probleemid õpetajate seas, eemaldaks vägivalda
ja kiusamist, ning tõstaks eesti õpilaste oskustaset ja edukust olulisel määral.
Transtsendentaalne Meditatsioon arendab arukaid, intelligentselt ja iseseisvalt mõtlevaid inimesi, kes on võimelised
käituma vastutustundlikult, altruistlikult, laia silmaringiga ja
armastava hoolitsusega kaasinimeste, looduse ja maailma vastu.